20

iul.
2018

Informatii de calatorie

Posted By : testtu/ 3382 0

1. Documente necesare pentru calatorie
2. Viza
3. Conditii de calatorie minori
4. Reduceri pentru copii
5. Clasificarea unitatilor turistice
6. Preluarea si eliberarea camerelor
7. Tipuri si facilitati camere
8. Pierderea bagajelor, obiectelor personale sau actelor
9. Mese
10. Transport
11. Circuite
12. Ghizi
13. Tur oras
14. Excursii optionale
15. Bacsis
16. Targuri, conferinte si evenimente
17. Reclamatii
18. Forta majora

1. Documente necesare pentru calatorie
In general pentru efectuarea unei calatorii sunt necesare pasaport valabil minim 6 luni de zile de la data plecarii si asigurarea medicala obligatorie.
Este recomandata (dar nu obligatorie) si asigurarea Storno, care acopera penalitatile pe care ar trebui sa le suporte turistul in cazul in care renunta la calatorie in situatia imbolnavirii (nu o boala cronica), primirii unei citatii, concedierii, in caz de accident etc.
In cazul in care mijlocul de transport folosit este masina personala, veti avea nevoie de Cartea Verde.
Turistul se face direct raspunzator pentru consecintele ce decurg din nerespectarea conditiilor vamale si a conditiilor impuse la frontierele tarilor in care calatoreste.
2. Viza
Pentru anumite tari este nevoie de viza de intrare in tara. In cazul grupurilor organizate, aceasta se obtine la sosirea in tara respectiva, dar se achita la agentie. Turistii care isi obtin viza individual sau copiii care nu au pasaport individual nu vor achita taxa de viza.
Pentru obtinerea vizei este necesara copie clara dupa pasaport, care sa contina numele complet, numarul si seria de pasaport, data emiterii si expirarii pasaportului, data de nastere si nationalitatea.
Agentia nu raspunde in cazul refuzului autoritatilor de la punctele de frontiera de a primi turistul pe teritoriul propriu sau de a-i permite sa paraseasca teritoriul propriu.
Taxa de viza poate fi modificata in situatia in care acest lucru este impus de autoritatile de drept din tara respectiva. Taxa de viza nu este restituibila in caz de anulare a pachetului turistic sau a neacordarii vizei de catre organele de frontiera.
Persoanele care au aplicata in pasaport viza turistica pentru Israel nu au drept de intrare in Emiratele Arabe Unite.
Turistul se face direct raspunzator pentru consecintele ce decurg din nerespectarea conditiilor vamale si a conditiilor impuse la frontierele tarilor in care calatoreste.

3. Conditii de calatorie minori
Pentru a putea sa iasa din tara, copiii sub 18 ani trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: sa calatoreasca cu cel putin un adult insotitor, sa aiba asupra lor acordul ambilor parinti (sau al parintelui care nu-i insoteste), legalizat la notariat; adultul care ii insoteste, in cazul in care nu este unul dintre parinti, trebuie sa aiba cazier judiciar pe care sa il prezinte la frontiera.

4. Reduceri pentru copii
Reducerile pentru copii sunt valabile numai in cazul in care acestia sunt cazati in camera cu doi adulti si se acorda copiilor care nu au implinit varstele specificate pana la data plecarii.

5. Clasificarea unitatilor turistice
Clasificarea unitatilor turistice este cea oficiala, atribuita de autoritatile de resort din tara respectiva. Ea nu corespunde intotdeauna cu clasificarea unitatilor turistice din Romania.
Clasificarea unitatilor turistice poate sa varieze si in interiorul aceleiasi tari, unele hoteluri putand avea anumite facilitati pe care altele nu le au. De exemplu, facilitatile minime pentru un hotel de 3 stele nu includ neaparat dotarea camerelor cu aer conditionat, televizor, frigider sau minibar, unele dintre aceste facilitati putand sa lipseasca.
In cazul vilelor, apartamentelor, studiourilor, in general a serviciilor de cazare ?self catering? (regim de autogospodarire), facilitatile acestora difera de hoteluri (in general dotarea camerelor nu include sapun, prosoape, hartie igienica).
In cazul cazarilor pe ferry-boat, cabinele au de regula paturi suprapuse si nu au intotdeauna in dotare grup sanitar propriu, acesta fiind comun pentru mai multe cabine.
In anumite situatii, cand serviciile de cazare nu sunt oficial clasificate pe stele (de ex. Grecia, Japonia, Insulele Mauritius etc.), acestea au fost clasificate prin echivalenta (cat. D=1 stea, cat. C / Turist=2 stele, cat. B / Standard / Superior=3 stele, cat. A / First class=4 stele, cat. Deluxe=5 stele) sau, daca acest lucru nu este relevant, s-a procedat la clasificarea acestora in functie de facilitati.
6. Preluarea si eliberarea camerelor
In general camerele se preiau la ora 14.00 (pentru litoral, la ora 18) si se elibereaza la ora 12.00. La unele hoteluri, in limita disponibilitatii, camerele pot fi pastrate dupa ora oficiala a eliberarii, contra unui supliment care va fi achitat de catre client la receptia hotelului.
La eliberarea camerelor turistii au obligatia sa verifice si sa achite notele de plata pentru serviciile consumate (minibar etc.).
Daunele produse unitatii turistice cad in responsabilitatea celui care le-a generat.
7. Tipuri si facilitati camere
In fiecare camera se poate caza un numar de turisti corespunzator tipului camerei (de ex. intr-o camera single se va caza o singura persoana, intr-o camera dubla 2 persoane s.a.m.d.).
In general, tariful pentru cazarea in camera single este mai mare (circa 80% din tariful camerei duble) decat tariful pentru cazarea in camera dubla.
Camerele duble pot avea 2 paturi (twin), pat matrimonial (french bed) sau canapea extensibila, in cazul unor pensiuni.
Camerele se aloca direct la receptia unitatii de cazare, agentia nu are obligatia alocarii unui anumit tip de camere la hotelurile unde s-a facut rezervarea, decat daca acest lucru a fost in mod clar precizat in contractul turistic (in general, pentru camerele cu aer conditionat, cu vedere la mare, cu mai multe facilitati etc. se plateste un supliment).
8. Pierderea bagajelor, obiectelor personale sau actelor
Raspunderea privind pierderea, furtul, deteriorarea bagajelor, a obiectelor personale sau a actelor de calatorie este in sarcina turistilor.
Cele mai multe hoteluri pun la dispozitia turistilor seifuri pentru pastrarea pasapoartelor, a banilor sau a lucrurilor de valoare. Este recomandat sa le folositi.
In cazul pierderii bagajelor sau a furtului din bagaje pe durata transportului cu avionul, turistul isi va adresa plangerea direct companiei aeriene.
Turistul se face direct raspunzator pentru consecintele ce decurg din pierderea actelor de identitate sau a documentelor de calatorie.
9. Mese
Micul dejun variaza de la o tara la alta, putand fi gen bufet, continental, american, englezesc etc. De regula, italienii si francezii nu pun accent deosebit pe micul dejun.
Este interzis sa se scoata mancare sau bautura din restaurante sau sa se aduca mancare sau bautura in restaurante pentru consum.
Restaurantele sunt clasificate conform regulilor din tara respectiva.
Cinele festive (de Craciun, Revelion, Paste etc.) se desfasoara conform traditiilor din tarile respective, acestea putand sa nu corespunda din punct de vedere al imaginii, cantitatii sau calitatii cu cele din Romania. Fiecare tara are cutume si perceptii diferite asupra acestor evenimente care pot sa nu corespunda intotdeauna cu asteptariile turistilor straini. In general, preturile care se percep pentru cinele festive nu se refera exclusiv la contravaloarea meselor respective, ci sunt preturi conjuncturale care acopera si asa numita „taxa pe eveniment”.
10. Transport

Transportul se asigura cu autocare si companii aeriene licentiate.
In cazul transportului cu autocarul, se fac opriri regulat pentru necesitati, servirea mesei etc. Toaletele din autocare nu se folosesc iar fumatul in autocare este interzis. Ocuparea locurilor in autocar, se face in functie de data inscrierii.
In cazul solicitarii pentru bilete de avion, oferta este valabila in momentul solicitarii. Alocarea locurilor in cazul transportului cu avionul se face doar la birourile de check in.
Taxele de aeroport si securitate pot fi modificate de catre companiile de zbor fara instiintare prealabila, agentia urmand a informa turistii despre aceste modificari. In aceasta situatie, agentia isi rezerva dreptul de a modifica suma aferenta taxelor de aeroport si securitate.
Fiecare companie aeriana impune o greutate maxima admisa a bagajelor pentru cala. Excedentul de bagaje se monitorizeaza strict (atat la plecare, cat si la retur) si se taxeaza suplimentar.

11. Circuite
Pe durata circuitelor, sosirea la cazare se face de regula seara, putand aparea intarzieri datorita conditiilor de trafic, vreme, etc. Orele de sosire la cazare variaza de la o zi la alta, in functie de programul turistic. Agentia nu se face raspunzatoare pentru nerespectarea sau intarzierea programului turistic datorita conditiilor de trafic (ambuteiaje, inchiderea sau schimbarea anumitor sectoare de drum etc ), a vremii sau a vamilor.
Turistul se face direct raspunzator pentru consecintele ce decurg din nerespectarea programului excursiei.

12. Ghizi
Conform legilor internationale, doar ghizii locali au dreptul sa ofere servicii in interiorul muzeelor, monumentelor, asezamintelor de cult etc. Astfel, ghizii romani vor oferi explicatii turistilor doar in afara obiectivelor turistice, ghidajul cu ghizi autorizati locali, acolo unde nu sunt prevazuti in program, putand fi posibil doar daca grupul de turisti consimte la angajarea acestora, urmand ca ghidul roman sa efectueze traducerea.
Vizitarea muzeelor, datorita intereselor si gusturilor diferite ale turistilor, se face individual, cu stabilirea in prealabil de catre ghid a locului si orei de intalnire cu grupul.
Anumite obiective turistice incluse in program pot sa-si modifice orarul de vizitare fara instiintare prealabila, in acest sens, agentia nu poate fi facuta raspunzatoare.

13. Tur oras
Pe durata circuitelor, tururile de oras se fac pietonal sau cu mijloacele de transport locale, daca in program nu este precizat altfel. Datorita restrictiilor de circulatie in marile orase, autocarele nu au voie sa intre in incinta sau in apropierea anumitor obiective turistice.

14. Excursii optionale
Excursiile optionale se refera la acele excursii care nu sunt incluse in costul pachetului turistic, acestea putand fi cumparate sau nu de catre turisti. In anumite cazuri excursiile optionale se achita direct la agentie, iar in alte cazuri se achita pe parcursul sejurului sau circuitului.

15. Bacsis
In tarile arabe sau asiatice, bacsisurile reprezinta o importanta sursa de venit pentru multe categorii de oameni (soferi, hamali, ghizi etc.). Acestea se platesc la fata locului, acolo unde nu sunt incluse in pretul programului turistic, sau odata cu achitarea intregului pachet de servicii, direct la agentie.

16. Targuri, conferinte si evenimente
De regula, tarifele sufera modificari in perioadele in care se desfasoara targuri, congrese sau alte manifestari (expozitii, sarbatori locale, festivaluri etc.)

17. Reclamatii
In cazul existentei unor reclamatii referitoare la prestarea serviciilor turistice, reclamatiile se vor depune in scris la unitatea prestatoare in timpul efectuarii sejurului, insa se va notifica si agentia de turism sau reprezentantul acesteia.

18. Forta majora
Forta majora exonereaza agentia de la orice raspundere.

Leave your comment

Please enter comment.
Please enter your name.
Please enter your email address.
Please enter a valid email address.